TOP 100 NEJHODNOTNĚJŠÍCH ZNAČEK NA SVĚTĚ. JSOU MEZI NIMI I LOGISTICKÉ SPOLEČNOSTI.
Značky spojené s logistickým sektorem, včetně kurýrních služeb, za poslední rok získali na hodnotě. Amazon, FedEx a UPS zatím nikdy nebyli tak oceněné – dokazuje to nejnovější hodnocení porovnávající nejcennější značky na světě.
Podle nejnovější, prestižní zprávy vytvořené odborníky společnosti Interbrand Analytics, je Apple nejcennější značkou světa, po které následuje Google. Nejpozoruhodnější nárůsty zaznamenali firmy z logistického sektoru. Navíc žádná ze značek uvedených v tomto žebříčku nesnížila svoji hodnotu.
Skutečným „tygrem“ mezi světovými značkami je Amazon. Během pár let se z prakticky neznámé značky dostal na třetí příčku (těsně za Apple a Google) a jeho hodnota se za poslední rok zvýšila o 56 procent. Toto je nejvyšší nárůst mezi všemi značkami, které uvedla společnost Interbrand.
Podle analytiků společnosti Interbrand má v současnosti Amazon hodnotu 100,7 miliard dolarů (pro porovnání: Google je značka oceněná přibližně na 155 miliard a Apple okolo 214 miliard dolarů). V posledních dvanácti měsících Amazon pokročil v žebbříčku o dvě místa před značky společností Microsoft a Coca-Cola.
Na trhu s logistikou se společnost UPS umístila na 29. místě a její značka dosahuje hodnotu přibližně 16,5 miliard dolarů. To je o 3% více než minulý rok a o 10% více než před dvěma lety. Hodnota FedEx za poslední dva roky vzrostla téměř o čtvrtinu a za posledních 12 měsíců o 10 procent.